Friss topikok

  • A holló: hello! Én nagyon kezdő vagyok BB-ben és van egy 9000 Bold a tulajdonomban, de nem teljesen értek d... (2012.05.30. 10:59) Blackberry Bold (9000) és az OS5
  • GergoV: A hátizsák vs. oldaltáska témában: túlélős helyzetben biztosan jobb egy háti, mondjuk egy lövészár... (2010.09.22. 12:20) Ki gondolta volna
  • Enchantée: Hmmmmm. Az egyik nagy kedvenc. Reggel-délben-este. Bármikor! :)))) (2010.05.12. 20:51) Zene vacsorához
  • kardigán: benne kellett hagynod a typomat, mi?:) (2010.03.04. 23:23) In which the author becomes a cylon
  • KTamas: Szuper, koszi! (2010.02.23. 07:43) Hacking netpincér

WOULD YOU CARE FOR SOME TEA?

2009.01.26. 09:43 KTamas

A Wind és az Ubuntu esete, pt. 1

Címkék: linux ubuntu wind

Szóval a hétvégén játszottam kicsit az Ubuntuval apám Windjén a Wubi segítségével és tulajdonképp nem volt rossz. Maga a rendszer 20 perc alatt felment sans letöltés, és majdnem minden hardvert azonnal felismert, es 5 perc google után megvolt a wifi is ami már-már scifibe illik.

A legkisebb rossz jegyében a Gnome-ot választottam, a KDE4-et megnéztem a múltkor a winden és amellett, hogy lassú volt, usability szempontból szintén, khm, viszonylag hátul szerepelt a sorban. Gyorsan könnyes búcsút vettem az alsó taskbarszerüségtől (a futó programok felkerültek a felső menüsorra), majd felraktam a Gnome Do-t és kellemeset csalódtam: kiváló Quicksilver-klón, rakat pluginnal, és legalább annyira kézre áll.

Elkezdtem ismerkedni a vimmel is, hála a vimtutornak, sőt, megcsináltam életem első .vimrc-jét is, meg felraktam a vim-ruby hogy legyen jó kis syntax highlighting, szóval :%s/mi az a vim/egész jó ez a vim/g.

Az viszont nem menő, hogy az Intel videodriver apróbb hiányosságokban szenved még így 2009 tájékán is, például videolejátszás esetén tearing jelentkezik. Igazából látni kell, de olyasmi, hogy gyors mozgáskor a kép felső fele pár kockával előrébb jár, mint az alsó, és ezért eltérés van, ezért tearing, tehát szakadás. Létezik részleges workaround ami ezt elvileg kiküszöböli VLC meg MPlayer estén (átkapcsolni hardware overlayre), igaz ez is kicsit bugzik, ja és ez se nyújt megoldást pl. flash videó esetén, ami elég idegesítő. Elvileg a driver következő verziójába ez javítva lesz, amivel csak az a bajom, hogy ezt igérték a nemrég megjelent új verzióhoz is, csak aztán valahogy nem fért bele. Mindenesetre ez perpill borderline dealbreaker, mert a youtube-ról nem fogok lemondani.

Ettől független lehet, hogy hamarosan beszerzek magamnak is egy ilyen kis gépet, főleg mert pl. a Windows 7 (is) nagyon jól fut rajta :)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr791769317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dtamas · http://dtamas.hu/ 2009.01.26. 11:26:44

melyik verzió volt? mer én is úgy érzem, h verzióról verzióra sokat javul a rendszer! mondjuk most csak vistám van, de régebben volt külön partícióm az ubinak is!

KTamas 2009.01.26. 11:32:11

8.10 (Intrepid Ibex), de felraktam a proposed csomagokat is, ami már félúton van a 9.04 felé :)

dtamas · http://dtamas.hu/ 2009.01.26. 11:32:22

ja +van, a 8.10 volt! Rakom fel én is a Wubit, kiváncsi vok rá :D

Hetyke Nyúltilop | KTamas' blog · http://blog.ktamas.com/2009/05/09/hetyke-nyultilop/ 2009.05.09. 09:30:38

[...] egy perc mire kapcsolódik, de ha az megvan, akkor megy –, a videokártya, na az viszont. Írtam már korábban a problémáról, de a legnagyobb egyelőre az, hogy laaaaaaaassssú. 2D-ben is. Két [...]
süti beállítások módosítása