Friss topikok

  • A holló: hello! Én nagyon kezdő vagyok BB-ben és van egy 9000 Bold a tulajdonomban, de nem teljesen értek d... (2012.05.30. 10:59) Blackberry Bold (9000) és az OS5
  • GergoV: A hátizsák vs. oldaltáska témában: túlélős helyzetben biztosan jobb egy háti, mondjuk egy lövészár... (2010.09.22. 12:20) Ki gondolta volna
  • Enchantée: Hmmmmm. Az egyik nagy kedvenc. Reggel-délben-este. Bármikor! :)))) (2010.05.12. 20:51) Zene vacsorához
  • kardigán: benne kellett hagynod a typomat, mi?:) (2010.03.04. 23:23) In which the author becomes a cylon
  • KTamas: Szuper, koszi! (2010.02.23. 07:43) Hacking netpincér

WOULD YOU CARE FOR SOME TEA?

2009.02.12. 19:34 KTamas

Mi a bajom az OSX-szel?

Címkék: mac windows switch win7

Szóval az előző postban már említettem, hogy szeretnék win(7-e)t használni egy darabig, úgyhogy thinkpadra váltottam. Kicsit bővebben is kifejteném a szakítás okait az OSX-szel.

Miért

Kezdjük a másik oldalon, mi a jó az OSX-ben? Először is kapunk egy nagyon faszán megcsinált UI-t, valamint egy nagyon jó kis POSIX-implementációt a darwin személyében. Egy mozdulattal előhívhatjuk a Terminalt, és kedvünkre futtathatjuk kedvenc *nixes tooljainkat, programjainkat, ezáltal ideális platform jópár programnyelvhez is. Van nem egy killer app is rá (pl. Textmate), és alapjába vége egy gyors és tényleg felhasználóbarát rendszer. A hardvernek is vannak pozitív oldalai, a kétujjas görgetés például a világ egyik legjobb dolga, és a macbook touchpadja messze, messze felette van bármi más notiénak, foleg OSX alatt (Boot Camp alatt egy másik történet, az Apple baszik rendes wines drivereket írni, valszeg nem veletlen). De.

Miért ne?

Mint már említettem: az UI-t nagyon egérre tervezték. Én viszont billentyűzetbuzi vagyok. Természetsen sokmindent lehet csinálni egér nélkül, a menüt elő lehet venni ctrl+f2-vel (vagy megtanulhatod az összes program billkombóit, de mindegyik rendszerint saját logikát követ egy ponton túl), a dockhoz asszem ctrl+f3 van, meg ott a quicksilver, mégse tűnik annyira természetesnek mint mondjuk egy alt+f+a a wordben. És Windowsba, ha kell, aztán tényleg majdnem mindent meg lehet csinálni egérmentesen. Tudom, megszokás kérdése, de én több, mint egy év alatt nem tudtam igazan megszokni az OSX-nek ezt a részét.

Másrészt. Nincs egy normális fájlkezelő. Najó, kimondom: nincs rá Total Commander. Vannak programok, amik valamilyen szinten közelítenek, de egy sem adja meg azt a flow-t, ami megvan a Total Commanderrel nekem, márpedig az a program win alatt nekem nagyjából non-stop fut és szerves részét képezi az életemnek meg a munkámnak. A Finder valamivel jobb, mint pl. a vanilla windowsos Explorer, de mégis, fájt a szívem használni akárhányszor leültem mondjuk a munkahelyi gépem után.

Ritkán esik szól a teljesen el'szott mouse curve-ról, ami touchpadnál egyáltalán nem zavaró, de rendes egérnél NAGYON: olyan, mintha valami sűrű mocsáron keresztül kéne húznod a kurzort, laaaaassú, nem gyorsul eléggé. Ezt részben orvosolni lehet bizonyos third-party cuccokkal, de sose lesz olyan, mint Win alatt.

Hardveres oldalon: a glossy képernyő. Nem, nem, nem és nem, nem érdekel hogy vivid colors, higher contrast, meg szeretik a júzerek, meg minden, de nem a saját arcomat akarom látni a képernyőn mikor a nap valamiért rásüt a képernyőre. Egyszerűen nem és kész. És mostmár lassan minden laptopba ezt rakják, sőt, ami rosszabb, már az iMacekbe is.

Nem tudom, hogy hardveres vagy szoftveres baj volt-e, de sosem sikerült normálisan lejátsznanom HD felbontású videókat rendesen, vagy szaggatak, vagy a kép meg a hang csúszott el, mindíg volt valami. Win alatt MPC HomeCinema, FFDShow, CoreAVC, szevasztok.

Ezenfelül nincs rendes Torrent kliens. A Transmission egy aranyos bug miatt kiesik (szétfagyasztja a rendszert bizonyos gépeken, az enyémen is ezt tette), és az uTorrent erősen alfás még, marad a Vuze ami Javás, nagy, és lassú.

Ja, és Firefox. Van, de még mindig jelentősen lassabb a Webkit/Safarinál, amihez viszont nincsenek extensionok, csak pár kvázi-plugin változó minőséggel.

Plusz az egyetlen, jatek, amivel jatszani szoktam, Win-only...

Postmortem

Adtam megint egy esélyt az ubuntunak az x61s-en, sajnos megint megakadtam a korábban már a winden is előjövő videólejátszási bugon, miszerint vagy tearing van, vagy megy, de 10-ből egyszer el fog szállni az egész rendszer egy random színű képernyővel. Köszönjük szépen, majd ha lesz rendes Intel driver, megpróbáljuk újra, addig repül megint a /dev/nullba, én tényleg akarom szeretni ezt a desktop linux dolgot de ha egyszer.

És valaki mondja meg már nekik, hogy a naracssárga-barna kombó egyszerűen RONDA. Plusz ha a Gnomeba tennének valami normális Control Panelt...

ATM

Szóval most így vagyok, boldog Win7 júzer, bár lesz még egy hackintosh kitérő, mivel az adataim egy Time Machine backupban vannak, és Leo nélkül NAGYON problémás visszaállítani az adatokat.

Minden hibája ellenére továbbra is egy alapjába véve jó oprendszernek tartom az OSX-et (bár távolról se tökéletes lásd fentebb), lehet Snow Leo kap majd valamilyen módon egy esélyt, de a fenti okok miatt egyelőre nem hiszem, hogy egyhamar újra primary oprendszer lehetne. Tudom, a Win se tokeletes, de jelenleg teljesen megfelel, amire kell.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr51769322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prezzey · http://www.gemeskut.net 2009.02.12. 19:59:08

Tök jó, nagyon sok ponton egyetértek (glossy képernyő, egérorientáltság, stb), de mi az az egy játék, amivel játszani szoktál? Kifúrja a kíváncsiság az oldalamat ;]

KTamas 2009.02.12. 19:59:45

prezzey: Worms Armageddon

charlie · http://blogocska.org 2009.02.12. 20:02:57

Én meg a KDE és Windowssal vagyok így (a KDE javára). Kellene használni a Windowst, meg ismerem, szeretem a rendszert, azonban egyszerűen KDE (3.5) után annyira nem áll kézre semmisem, valamint az integráltság ilyen fokát sem tudtam winnel elérni. Igen a wines KDE, ami jó lesz, majd, ráadásul az a KDE4-es cuccok, tehát előbb még azt is meg kéne szokni.

KTamas 2009.02.12. 20:04:31

charlie: KDE4-et en probaltam meg asszem 4.0 koraban es hat nem tudom, nem volt igazan bejovos. Allitolag azota a 4.2-re jovatettek ugyhogy majd par honap mulva mondjuk ha kijott a jaunty, megnezem...

charlie · http://blogocska.org 2009.02.12. 20:35:41

a KDE4 nekem se jön be. a 4.0 meg nem usernek szóló verzió volt, hanem elsősorban fejlesztőknek. És tényleg a 4.2-re lesz talán majd használható. De ez a 3-as szériával is így volt. Nameg KDE-t nem szabad ubuntun használni, mert ott sokkal rosszabb, mint amit alapból tud.

Bye-bye Macbook, hello X61s | KTamas' blog · http://blog.ktamas.com/2009/02/11/bye-bye-macbook-hello-x61s/ 2009.02.12. 20:58:25

[...] Mi a bajom az OSX-szel? [...]

nyenyec · http://nyenyec.blogspot.com 2009.02.13. 01:22:56

Nekem is nagyon hasonló okok miatt volt nehéz OSX-re váltani: billentyűzet, total commander. :) Switching is hard (2006)

Nfol · http://nfol.extra.hu 2009.02.15. 17:34:46

A magam részéről a Win 7-es élményeidről is szívesen olvasnék.
süti beállítások módosítása