Friss topikok

  • A holló: hello! Én nagyon kezdő vagyok BB-ben és van egy 9000 Bold a tulajdonomban, de nem teljesen értek d... (2012.05.30. 10:59) Blackberry Bold (9000) és az OS5
  • GergoV: A hátizsák vs. oldaltáska témában: túlélős helyzetben biztosan jobb egy háti, mondjuk egy lövészár... (2010.09.22. 12:20) Ki gondolta volna
  • Enchantée: Hmmmmm. Az egyik nagy kedvenc. Reggel-délben-este. Bármikor! :)))) (2010.05.12. 20:51) Zene vacsorához
  • kardigán: benne kellett hagynod a typomat, mi?:) (2010.03.04. 23:23) In which the author becomes a cylon
  • KTamas: Szuper, koszi! (2010.02.23. 07:43) Hacking netpincér

WOULD YOU CARE FOR SOME TEA?

2009.05.09. 10:30 KTamas

Hetyke Nyúltilop

Címkék: windows linux ubuntu

Szóval eljött az április, és eljött az Ubuntu 9.04 is, a próba kedvéért felraktam mind az asztali (munkahelyi) gépemre, mind a laptopomra. Az eredmények, nos, vegyesek.

Asztali gép: wifi nincs, viszont van videókártya (hehe), mégpedig ATi, abból is egy X300. A rendszer telepítés után nem hajlandó bekapcsolni a Compizt, a restricted drivers nem mutat semmit. Felrakom manuálisan a bináris drivert, halál, vesa módba kell kapcsolnom az X-et hogy újra életre keljen. Fél óra nyomozás után ellentmondásos információkat kapok, a legigéretesebbnek az tűnik, hogy ez a driver már nem támogatja az X300-at, csak azt nem sikerül megtudni, hogy akkor mi is. Itt jegyezném meg, hogy nem tudom, komolyan gondolták-e, hogy alapból kikapcsolva van a Ctrl+Alt+Backspace billkombó, de viccnek durva.

Mindenesetre, fájdalmasan lemondva a Compizról, egy meglepően használható és gyors rendszert kapunk. A Gnomeon a legutóbbi verzió óta políroztak egyet, berakták az új notification rendszert, hármas openoffisz (az UI ikonjai határozottan rondák továbbra is), és sok egyéb apróságot. Belekerült a rendszerbe a screen-profiles is, ami a screen használatát könnyíti meg mindenféle előre elkészített scripttel (amit utána szabadon módosíthatunk).

Körülbelül egy hétig használhattam a rendszert, és meglepően megkedveltem. Sajnos azt a problémát továbbra se oldja meg, hogy bizonyos, a munkámhoz elengedhetetlen programok továbbra is csak windowson futnak (hello, Trados!), úgyhogy sajnos 1-2 naponta kellett valamiért elővenni valamelyik virtuális gépet a szerveren. Viszont, mikor egész nap pl. linux szervereket izélgettem, egyáltalán nem hiányzott a windows (és a putty). Még a narancsárga alaptémát is megszoktam pár nap alatt, sajnos a linuxos Skype mondjuk butus, a Pidgin pedig továbbra is néha minden szó nélkül elszáll. Viszont a Gnome Do továbbra is a nambervan segédprogram. De izé, szóval az egész rendszer határozottan jó irányba indult el, csak ne rontsák el a Gnome 3-mat.

Sajnos ekkor ütött be egy váratlan alaplapprobléma, úgyhogy kénytelen voltam 1-2 napig a laptopomat használni, amiben viszont van wifi (oh boy...) és Intel videokártya (jáááááááááj). Meglepő módon a wifivel nem nagyon volt gond -- igaz kell neki reboot után úgy egy perc mire kapcsolódik, de ha az megvan, akkor megy --, a videokártya, na az viszont. Írtam már korábban a problémáról, de a legnagyobb egyelőre az, hogy laaaaaaaassssú. 2D-ben is. Két ablak között a váltás 1-2 másodperc, ami egyszerűen nevetséges. Lehet downgradelni Intrepides driverekre, midnenféle módokkal kisérletezni (EXA, UXA, XAA, ABC, BFG, CBA etc.) de sehogy se tudtam emberi sebességre hozni, arról nem is beszélve h anno a compiz amúgyis érdekes glitcheket produkált. Úgyhogy fájdalmas búcsút vettünk egymástól, és rebootoltam vissza Windows 7-be.

Mindenesetre, ha helyreáll az asztali gép, nem kizárt, hogy tovább fogom használni, már amikor tudom, mert hosszútávon nincs értelme annak, ha az egyetlen nyitott ablak egy terminal services client valamelyik virtgépünkre...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr61769381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deadcabbit · http://www.rosamez.com/ 2009.05.09. 15:35:48

Az elejéhez: ctrl-alt-backspace letiltása egy horpadt vicc - bámulom a fekete képernyőt és verem a magic sysrq-t, na köszönöm szépen - barmok. Nekem ati 4670-em van, radeonhd még szar (különben is kell a 3d, nem kenyérpirítóért adtam ki ennyi pénzt), stock restrictedtől minden lassul és fagy, a letölthető bináris driver ugyan elmegy, de a display properties alkalmazástól fekete halált kapok és most nem volt kedvem túrni a xorg.confot. Openofisz ikonok: ott van megint az optionsben, h. vissza tudnám állítani a nem humanos régit (ami még rondább, de én azt szoktam meg), csak ezek a barmok megint nem tették oda a csomagokat, így ugye ez alapból nem működik. Laptop: wifi nem megy, de ha menne sem akarok hülyéskedni a wpa2 miatt. Jó ez sztem, csak nem desktopnak; szervernek meg úgysem ubizok - thanks for all the fish.

KTamas 2009.05.09. 20:02:50

Ezt a magic sysrq-s dolgot nem is ismertem, elrakom problémásabb időre, köszi :) Érdekes módon nekem a WPA2-es wifi azonnal ment, de tudom h ez nem általános... És igen, szerverre Lenny bácsit rakjuk mindig :)

Nfol · http://nfol.extra.hu 2009.05.10. 18:50:36

A tempó Compiz nélkül valóban halálos, pedig fél giga memória van csak alatta.
süti beállítások módosítása